Samarbetsbaserad rekrytering tar fart hos Air France

Ladda ner PDF

I korthet

Transport
Bransch
90000
Anställda
Världen
Länder

Kontext

Med en koncern, två företag, tre verksamheter och framför allt över 90 000 anställda i världen är Air France – KLM ett ledande bolag inom lufttransporter. På den mycket konkurrensutsatta marknaden för långa och medellånga flygningar ger omvandlingen från traditionellt till digitalt företag stora fördelar inom HR. Rekryteringen är en utmaning. Som svar på detta har Air France satsat på en proaktiv och samarbetsbaserad rekryteringslösning: Hello Talent.

Utmaningar

  • Hjälpa företaget i digitaliseringsprocessen
  • Underlätta identifiering av sällsynta profiler
  • Förutspå framtida rekryteringsbehov

Resultat

  • Engagera alla medarbetare i rekryteringsprocessen
  • Skapa delade eller privata talangpooler
  • Centralisera profiler i en unik databas med enkel åtkomst och en 360-gradersbild av profilerna

Våra Produkter

Mer information om de lösningar denna kund använder.

HelloTalent

Hello Talent

Se mer

Make the Candidate Relationship Management magic happen.
Get to know your candidates better with continuous interactions to engage talents from the start.

Se mer
Recruiting2

Recruiting

Se mer

Bring intelligence to your recruiting practices to maximize your hiring and onboarding success.

Se mer
Tack vare den proaktiva aspekten av Hello Talent kan vi söka direkt bland potentiella kandidater och spara dyrbar tid för att hitta rätt profil. Dessutom är det ett rent nöje att arbeta med Hello Talent-teamen.
Aude Cécile
Talangrekryterare — Air France
aude
  • aude
lacoste-banner
Föregående utlåtande
Lacoste
bourbon-banner
Nästa utlåtande
Bourbon
Stäng