Lacoste förbättrar upplevelsen hos kunder och medarbetare genom ”Retail Academy”

I korthet

Detaljhandel
Bransch
10000
Anställda
120
Länder

Kontext

År 2014 lanserade Lacoste sitt ”Retail Academy”, ett företagsuniversitet baserat på teknik från Talentsoft. Syftet är att skapa ett internt utbildningsprogram kring fyra huvudteman: märket, produkten, kundupplevelsen och ledningen.

Utmaningar

  • Erbjuda en enhetlig upplevelse av Lacoste i alla länder
  • Utbilda butiksmedarbetare som inte har tillgång till en arbetsstation
  • Bli bra på att skapa innehåll
  • Ge medarbetarna en djupdykning i märkets principer och färger
  • Följa detaljerade rapporter om resultatet av användning och förvärv för att underlätta driftsättning i alla länder

Resultat

  • Ökat engagemang hos medarbetarna enligt den senaste motivationsenkäten som genomfördes internationellt
  • Personalomsättningen hålls under branschens genomsnitt
  • Förbättrad kundupplevelse: väsentlig ökning av NPS (Net Promoter Score)
  • Ökad kundnöjdhet: förbättrat resultat från ”mystery shoppers”
  • Lacostes val LMS, LCMS: 80 % deltagandegrad (90 % i Asien, 75 % i Europa)

Våra Produkter

Mer information om de lösningar denna kund använder.

LCMS

LCMS

Se mer

The adaptive tools your training designers need to quickly create contents that will bridge your organization's knowledge gap faster than ever. 

Se mer
LMS

LMS

Se mer

Engage each member of the community with unique development opportunities to make learning go viral.

Se mer
Sedan vi började utveckla utbildningar på Talentsoft LMS och LCMS har vi märkt av ett ökat engagemang hos medarbetarna, en lägre personalomsättning än branschens genomsnitt och förbättrad kundupplevelse och -nöjdhet.
Isabelle Damour
Chef för Retail Academy på Lacoste — Lacoste
isabelle
  • isabelle
Föregående utlåtande
FlixBus
airfrance-banner
Nästa utlåtande
Air France
Stäng