Medarbetarnas engagemang utgör kärnan i Chantelle-koncernens internationella strategi

Ladda ner PDF

I korthet

Retail
Bransch
6000
Anställda
22
Länder

Kontext

Med över 6 000 medarbetare, 10 000 försäljningsställen och ett nätverk med 250 butiker i 22 länder har Chantelle-koncernen ett problem: att skapa en samhörighetskänsla i koncernen. Denna branschledare inom underkläder för kvinnor överträffar förväntningarna genom att använda Talentsoft Prestation och Kompetens internationellt för alla medarbetare.

Utmaningar

  • Erbjuda en standardprocess för utvärdering i alla länder där koncernen verkar
  • Utveckla en känsla av tillhörighet inom koncernen
  • Främja intern rörlighet, både geografiskt och funktionellt

Resultat

  • 100 % användning hos användarna
  • Identifiering av kompetenser som behöver utvecklas
  • Främjande av allas insatser för företagets resultat

Våra Produkter

Mer information om de lösningar denna kund använder.

Recruiting2

Recruiting

Se mer

Bring intelligence to your recruiting practices to maximize your hiring and onboarding success.

Se mer
Perf&Comp

Performance & Competencies

Se mer

Talentsoft Performance & Competencies helps HR reshape employees' work experience around projects and continuous conversation, helping them fulfill their aspirations.

Se mer
TalentReview

Talent Review

Se mer

Take advantage of a fully integrated Talent Review to automatically map talents and help HR managers match them with strategic opportunities.

Se mer
MyTalentsoft

My Talentsoft

Se mer

Design your employees' experience by continously connecting people with opportunities, all within one place.

Se mer
Genom att integrera våra HR-processer i Talentsofts lösning har vi kunnat skapa en global bild av medarbetarutvärderingar och hantera deras utveckling på ett bättre sätt – i alla våra verksamhetsländer
Marie-Anne Labidi
Koncernchef för HR-utveckling — Chantelle-koncernen
marie-anne
  • marie-anne
banner-celio
Föregående utlåtande
celio
plane-dassault
Nästa utlåtande
Dassault Aviation
Stäng